Nowy serwis rabatowy

Marketing Internetowy 25 października 2014 0
Nowy serwis rabatowy


Serwisy zakupów grupowych jeszcze 3-4 lata temu były prawdziwym hitem polskiego internetu. Jak przysłowiowe grzyby po deszczu, powstawały nowe portale oferujące z jednej strony możliwość dokonania grupowych zakupów, a z drugiej – możliwość zaoferowania swoich produktów i usług w formule grupowej dla przedsiębiorców. Obecnie serwisy zakupów grupowych funkcjonują na marginesie polskiej branży ecommerce. Przestały być atrakcyjne, zwłaszcza dla firm reklamujących się w nich, a i użytkownicy poszukują już innych okazyjnych ofert w Internecie. To wszystko sprawiło, że powstała nisza rynkowa dla serwisów rabatowych, które od lat święcą triumfy chociażby w Stanach Zjednoczonych. „Łowcy promocji” mogą wiele zyskać korzystając z kuponów rabatowych publikowanych w obrębię takich serwisów.
W Stanach Zjednoczonych największym serwisem rabatowym jest RetailMeNot. Osiągnął on spektakularny sukces, stając się światowym liderem w branży e-commerce, jeśli chodzi o kupony rabatowe. Na jego przykładzie wzorują się i polskie serwisy gromadzące kupony rabatowe. Tych jest już cała masa w polskim Internecie. Polskim, znanym serwisem gromadzącym rabaty zakupowe jest serwis GoDella.pl, czy KodyBony i KodyRabatowe. Dla samych serwisów rabatowych zarobkiem jest prowizja za wyświetlony kupon. W momencie, gdy klient serwisu z kuponami rabatowymi wykorzysta posiadany kod promocyjny, serwis zarabia. Prowizja naliczana jest w wysokości od 1 do nawet 10% kwoty transakcji dokonywanej przez klienta.
Specjaliści branży e-commerce zastanawiają się obecnie, czy serwisy z kuponami rabatowymi do sklepów internetowych i tradycyjnych, mają szansę na sukces i zastąpienie tym samym serwisów zakupów grupowych. Wiele z takich serwisów przekształciło swoją działalność i obecnie obok ofert grupowych, których jest zdecydowanie coraz mniej, oferuje również rabaty. Znając zamiłowanie Polaków do oszczędzania na dokonywaniu zakupów, serwisy oferujące możliwość obniżenia kwoty do zapłaty w sklepie www czy tradycyjnej placówce handlowej, znajdą wielu użytkowników i to w stosunkowo bardzo krótkim czasie.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »