Nowy model usług marketingowych – agencja wizualna

Marketing Internetowy 24 września 2013 1
Nowy model usług marketingowych – agencja wizualna


Określenie „agencji reklamowej” jest dziś bardzo pojemne – mieszczą się w nim zarówno firmy produkujące litery przestrzenne bądź projektujące i drukujące ulotki jak i duże domy produkcyjne, zajmujące się produkcją reklam pod emisję w telewizji. Efekt jest dwojaki – po pierwsze ciężko znaleźć jest partnera, który stworzy dla nas zadowalającą reklamę, a po drugie – kiedy już trafimy na właściwy kontakt – z pracy, którą wykonuje np. jeden grafik najczęściej utrzymuje się kilka osób – dyrektorzy, producenci, sekretarki…

Obecnie świadomość wizualna wzrasta, firmy często mają jasną wizję tego, jak chcą się reklamować a jedyne czego potrzebują to wykonawcy konkretnych elementów ich reklamy. Może być to zarówno film promocyjny bądź instruktażowy, wykonanie zdjęć na zamówienie (zarówno kreacyjnych jak i bardziej standardowych, np. „produktówek”), albo przygotowanie projektu identyfikacji wizualnej. Tutaj otwiera się luka dla nowego rodzaju usługodawcy, jakim jest agencja wizualna.

Agencja wizualna najczęściej jest niewielką firmą o dużym potencjale kreatywnym – składa się z kilku osób, o zdywersyfikowanych umiejętnościach z dziedzin wizualnych – należą do nich graficy, projektanci www, fotografowie, filmowcy i animatorzy.  Ponieważ zespół takiej firmy składa się zwykle wyłącznie z „kreatywnych”, nie utrzymuje on całego sztabu administracyjnego. Tym sposobem klient płaci mniej niż za podobną usługę w dużej agencji reklamowej, a realni wykonawcy zleceń zarabiają na nich lepiej niż ich koledzy stojący w szeregach dużych firm. Rzecz obraca się nie tylko wokół pieniędzy, ale także oferowanej jakości – taka sytuacja pozwala na prawdziwie indywidualne podejście do każdego klienta, dzięki czemu nietrudno trafić w jego potrzeby i zrealizować reklamę o wysokim potencjale marketingowym.

„Ten nowy model nakreśla standardy, jakie panują w dzisiejszej reklamie. Promocji potrzebuje praktycznie każda firma, a dziś najlepszą promocją są filmy i zdjęcia – nie każdy biznes może pozwolić sobie na przygotowanie takich materiałów przez duże agencje reklamowe. Tutaj pojawiamy się my, pasjonaci, którzy postanowili przenieść swoje umiejętności na biznes, pozostając niezależnymi twórcami. Dzięki temu możemy zaoferować świeże spojrzenie na każdy problem, szybciej się rozwijamy i mamy satysfakcję z każdego klienta, który z pozytywnym zaskoczeniem patrzy na efekty naszych prac. Pojęcie agencji wizualnych jest jeszcze mało znane w Polsce, ale popularyzuje się już za granicą.” – mówi Michał Środek, właściciel agencji wizualnej Splash Media w Krakowie.

10.00 avg. rating (96% score) – 5 votes

Komentarze »

  1. marzena z IQFM 27 listopada 2013 o godz. 14:05 - Reply

    Agencje wizualne już od dłuższego czasu podbijają serca przedsiębiorców i jest to bardzo dobre rozwiązanie! Faktycznie, jest bardziej kreatywnie, więcej możliwości i mogą odwalić naprawdę kawał świetnej roboty. Można trochę zaoszczędzić, a przy tym stworzyć naprawdę fajne rzeczy. 😉

Skomentuj »