Najważniejsze zasady optymalizacji stron

Marketing Internetowy 8 marca 2013 0
Najważniejsze zasady optymalizacji stron


1. Każda pozycjonowana podstrona (i oczywiście strona główna) powinna mieć zawarte słowa kluczowe w znaczniku <title>…</title> – możliwość oddzielnego ustawiania tytułu dla każdej podstrony.

2. Każda pozycjonowana podstrona powinna mieć unikalne meta-tagi (<description> oraz <keywords>) – możliwość oddzielnego ustawiania meta-tagów dla każdej podstrony. Metatagi są to znaczniki widoczne tylko dla przeglądarek, użytkownik strony ich nie widzi. Jest to ważne, ponieważ każdą podstronę powinniśmy traktować jako odrębny element strony. Strony nie powinny się duplikować pod różnymi adresami, ale także w obrębie jednego adresu URL.

3. Wskazane jest, aby pozycjonowana podstrona miała nagłówek zawierający najważniejsze dla danej podstrony frazy.

4. Adres URL każdej podstrony powinien wyglądać następująco (mieć następujący format):
www.stronaglowna.pl/adres-podstrony/ lub www.stronaglowna.pl/adres-podstrony lub www.stronaglowna.pl/adres-podstrony.php

Ważne jest, aby adresy URL podstron wyglądały przyjaźnie, tzn. przykładowa podstrona o mercedesie powinna wyglądać tak:
www.wynajemsamochodow.pl/wynajem-mercedesa/, a nie tak:
www.wynajemsamochodow.pl/php=?djhsdf/
Osoba tworząca stronę będzie wiedziała, że można to dostosować między innymi stosując tzw. mod-rewrite.

5. Na każdej podstronie powinien być unikalny tekst minimum 300-500 znaków o danej usłudze, zawierający minimum raz pozycjonowaną frazę. Ważne! – frazy w tekście mogą być w innych odmianach językowych, nie ma to większego znaczenia, a oczywiście ma to znaczenie podczas pisania tekstu.
Tekst może być dłuższy (to nawet lepiej). Bardzo ważne aby tekst był unikalny, a nie znaleziony w Internecie i skopiowany.

6. Strona powinna się szybko ładować. Dodajemy tylko tyle grafik ile jest potrzebne i zwracamy uwagę na ich optymalizację (wielkość, jakość i format danej grafiki, znacznik ALT).

7. Należy zadbać o odpowiednie linkowanie na stronie. Jeśli przykładowy Mercedes jest najbardziej opłacalnym samochodem spośród oferty, warto pomyśleć, aby na przykład na stronie głównej zamieścić link typu: „Polecamy: wynajem mercedesa (przy czym fraza „wynajem mercedesa” będzie linkiem do podstrony)”. Jest to wartościowe dla użytkownika – widzi, że jest ważny link na stronie głównej, a Google tym samym uznaje go za wartościowy i podnosi jego pozycję w wynikach wyszukiwania.

8. Strona nie powinna być w całości stworzona w technologii Flash, ponieważ jest to format, który nie jest w pełni rozpoznawany przez roboty wyszukiwarek i często nie widzą one co jest tak naprawdę na stronie. To podobnie jak z obrazkami – Google nie jest w stanie rozpoznać co jest na obrazku, dlatego „wyłapuje” frazy z treści strony, tytułów, meta-tagów itp. Mogą być natomiast wstawki flash’owe typu bannery itp. Często w celu lepszej indeksacji, jeśli górne menu jest we flashu, powtarza się je na dole podstrony w czystym HTML-u.

9. Adres strony głównej nie powinien przekierowywać na żadną podstronę, czyli po wejściu na stronę www.przyklad.pl, ma być ona widoczna pod tym adresem, a NIE np.  www.przyklad.pl/# czy www.przyklad.pl/strona-1/.

10. Strona nie powinna zawierać żadnego „intro” – spowalnia to działanie i ładowanie strony, a dodatkowo utrudnia indeksację strony, warto zrezygnować ze zbędnych „fajerwerków”.

11. Pod żadnym pozorem nie robimy dynamicznej zmiany języka (oznacza to, że pod jedną domeną/subdomeną/podstroną nie może być dynamicznie przydzielany więcej niż jeden język).

Najlepszym rozwiązaniem jest budowanie strony w innym języku pod osobną domeną z końcówką w tym języku, czyli wersja niemiecka strony www.przyklad.pl powinna być pod domeną www.przyklad.de.

12. Nie upychamy na siłę słów kluczowych – mogą one być w tytule, nagłówku, tekście, ale pod żadnym pozorem nie wstawiamy ich specjalnie za dużo i w każdym możliwym miejscu. Strona ma być przejrzysta przede wszystkim dla klienta.

13. W sieci nie powinno być kilku takich samych stron pod różnymi domenami. Przestrzegam przed tym bo niektórzy klienci wstawiają tą samą stronę pod różnymi adresami, ponieważ myślą, że tak będzie lepiej – no więc na pewno nie będzie lepiej, a może być tylko gorzej.

14. Jeśli zmieniamy domenę, bądź strukturę linków, pamiętamy o przekierowaniu 301 ze starych adresów na nowe.

Sprawdź: Audyt stron internetowych

9.88 avg. rating (96% score) – 8 votes

Skomentuj »