Najpopularniejsze formy reklamy internetowej w Europie Środkowo-Wschodniej

Marketing Internetowy 20 kwietnia 2015 0
Najpopularniejsze formy reklamy internetowej w Europie Środkowo-Wschodniej


Banery, reklama video, a może duże billboardy? Jakie formy reklamy internetowej są najbardziej popularne i jednocześnie skuteczne w Polsce, czy w innych krajach zaliczanych do bloku środkowo-wschodniego Europy?
Według danych zgromadzonych w raporcie gemiusAdMonitor w Polsce, na Słowacji i w Bułgarii, jeśli chodzi o kraje europejskie, użytkownicy sieci internetowej klikają zdecydowanie najczęściej w kampanie reklamowe. Dzięki temu pieniądze przeznaczane przez firmy na reklamę w sieci są właściwie spożytkowane, a konwersja reklam i ich skuteczność jest oceniana bardzo wysoko. Jakie formy reklamy internetowej sprawdzają się w naszym kraju najlepiej, tj. które są najchętniej klikane przez internautów? Wskazówki firmy badawczej Gemius są bezcenne dla wszystkich firm prowadzących kampanie reklamy internetowej, jak i dla tych, które dopiero planują rozpoczęcie takiego trybu promocji swoich produktów i usług, czy uruchomienie kampanii wizerunkowej dla marki.
Nie jest niespodzianką, że według ekspertów reklama banerowa typu display, różnej wielkości, umieszczana w różnych obszarach witryn internetowych, jest najmniej skuteczna w porównaniu z innymi formami reklamy internetowej. Znacznie większą efektywnością reklamową charakteryzują się formaty reklamowe typu rich media. Budują one zaangażowanie użytkowników i pozwalają na interakcję z ich strony. Są to między innymi reklamy w formie tapet, linki przenoszące na stronę docelową produktu lub usługi albo reklamy wideo. Użytkownik, który może zaangażować się w reklamę, a nie jedynie biernie ją oglądać, chętnie skorzysta z takiej możliwości.
Udział formatów rich media w kampaniach reklamy internetowej w Polsce pozwala na uzyskanie wyższych wyników klikalności. Polska pod tym względem jest liderem rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Udział kampanii reklamowych opierających się na tradycyjnych reklamach banerowych wynosi 66% przy 46% udziale kampanii prowadzonych z wykorzystaniem formatów rich media. Dla porównania, na Słowacji kampanie banerowe mają 86% udział w ogóle reklam internetowych, przy 23% udziale w przypadku kampanii z użyciem rich media. W Bułgarii proporcje te wynoszą 90% do 32%, w Czechach 89% do 33%, a na Węgrzech 87% do 34%. Reklamy typu rich media mają o wiele większy potencjał pod względem skuteczności, niż reklamy banerowe.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »