Marketing w wyszukiwarkach wciąż się rozwija

Marketing Internetowy 22 marca 2013 0
Marketing w wyszukiwarkach wciąż się rozwija


Działania promocyjne prowadzone przez marketerów w Internecie przede wszystkim skupiają się w dzisiejszych czasach na wyszukiwarkach. Marketing w wyszukiwarkach, popularnie nazywany działaniami SEM, cały czas się rozwija. Wprowadzane są nowe metody promocji i narzędzia, dzięki którym strony internetowe wyświetlają się wyżej w wynikach wyszukiwania Google.

Niewątpliwie reklama internetowa w dużej mierze w chwili obecnej sprowadza się do działań marketingowych prowadzonych w wyszukiwarkach. Nowoczesne firmy wydają coraz więcej pieniędzy na ten cel. Są w pełni świadome tego, że ich obecność w wynikach wyszukiwania Google, na wysokich miejscach w rekordach wyszukiwania, wpływa bezpośrednio na liczbę klientów i na wartość dokonywanych przez nich zakupów produktów i usług.

Google stwarza możliwość prowadzenia kampanii marketingowych w sposób jak najbardziej efektywny, dostosowany do profilu działalności danego przedsiębiorstwa. W kampaniach płaci się za wyniki, a nie za samo wyświetlenie reklamy. Duże środki są kierowane również na pozycjonowanie stron www w wyszukiwarkach internetowych. Wciąż na znaczeniu nabiera stwierdzenie mówiące o tym, że jeśli firmy nie ma w Google, to w oczach większości konsumentów firma ta po prostu nie istnieje na rynku.

Wykorzystywanie w praktyce działalności działań SEM przekłada się na rozwój biznesu prowadzonego przez przedsiębiorcę. Działania w wyszukiwarkach pozwalają na zdobycie nowych, lojalnych klientów. Na promocję w Internecie, a zwłaszcza na SEM polskie firmy wydają coraz więcej. Na marketing w sieci internetowej polskie firmy w 2010 roku wydały około 1,5 mld zł, zaś w 2011 roku było to już o 0,4 mld więcej, jak podaje Marketingowiec.pl.

Najbardziej atrakcyjna dla polskich przedsiębiorstw forma reklamy internetowej to dziś działania SEM, choć istotna w działaniach marketingowych podejmowanych w Internecie pozostaje reklama typu display. Cieszyła się ona największą popularnością jeszcze 3-4 lata temu. Rośnie sukcesywnie zainteresowanie firm e-mail marketingiem, który jeśli tylko jest przeprowadzony w odpowiedni sposób, może przynieść pożądane rezultaty w promowaniu przedsiębiorstwa i jego asortymentu.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »