Komunikacja w social media — prowadź ją odpowiednio i przyciągaj kolejnych klientów

Marketing Internetowy 28 sierpnia 2015 0
Komunikacja w social media — prowadź ją odpowiednio i przyciągaj kolejnych klientów


Nienarzucający się i naturalny dialog online nawiązany z klientem poprzez platformy społecznościowe może przynieść wiele korzyści biznesowych oraz zbudować pozytywny wizerunek firmy.

W czym tkwi sukces portali społecznościowych? Najkrócej ujmując — są one odzwierciedleniem relacji międzyludzkich – rzeczywistych potrzeb człowieka przeniesionych w wirtualną przestrzeń. To świat bardziej atrakcyjny, w którym można wymieniać się różnym i treściami (zdjęcia, artykuły, filmy) i tworzyć określone społeczności przykładowo według zainteresowań. To kilka wniosków, jakie wyciągnęli Małgorzata i Bartosz Małeccy, autorzy raportu: „Analiza rozwoju porali społecznościowych w Internecie”.

Bezpośredni kanał dotarcia do klienta

Specyfikę portali społecznościowych jako kanału komunikacji coraz chętniej wykorzystują różnego typu firmy, aby trafić bezpośrednio ze swoją ofertą do potencjalnego klienta. Opierając się na danych Głównego Urzędu Statystycznego, wiadomo, że blisko 29 mln Polaków na dostęp do internetu. A co za tym idzie – korzysta również z oferty platform społecznościowych typu Facebook, Twitter, GoldenLine, LinkedIn, Pinterest i innych. Dla przykładu na samym FB zarejestrowanych w lutym br. było 13,4 miliona osób. Tak wynika z analizy przeprowadzonej przez Catvertiser.com, która jest platformą do zarządzania kampaniami reklamowymi na Facebooku.

Grunt to plan działania

W jaki sposób wykorzystać potencjał platform społecznościowych, aby przyciągnąć klientów? Warto ustalić sobie pewne zasady, a zacząć trzeba od wyznaczenia celu. Z jednej strony może mieć on charakter typowo biznesowy, czyli zwiększenie sprzedaży produktu lub usługi, a z drugiej – komunikacyjny, w którym chodzi np. o edukację docelowych klientów w temacie właśnie produktu i usługi oraz pozyskanie fanów na portalu społecznościowym. Kolejnym krokiem będzie zdefiniowanie grupy odbiorców – określenie ich wieku, miejsca zamieszkania, wykształcenia, zainteresowań, potrzeb. Następnie musimy wiedzieć, co i w jaki sposób chcemy przekazać, aby klienci mieli poczucie, że jest to rzecz, która im się przyda, oraz jakimi kanałami do nich trafić. W przypadku mediów społecznościowych oznacza to zakładanie kont profilowych w tych miejscach, które gromadzą interesująca nas grupę odbiorców. Można również stworzyć bloga i regularnie dokonywać wpisów na nim o bieżących działaniach firmy, nowinkach na rynku czy ostatnio wprowadzonych usługach/produktach.

Proste i rzetelne komunikaty

Informacje najlepiej przekazywać za pomocą krótkich wpisów i materiałów audiowizualnych (grafik, filmów). Warto pamiętać także o tym, że przekaz powinien być na tyle prosty (czyli pisany przystępnym językiem, niepozbawionym jednak cech rzetelności i eksperckiego wydźwięku), aby klient go zrozumiał. Zgodnie z zasadami content marketingu treść nie powinna być także wprost przekazem reklamowym, tylko raczej propagowaniem marki. Powinna to być publikacja wartościowa i unikalna. Zarówno same teksty, jak i narzędzia do mierzenia rezultatów działań marketingowych (analiza treści, badania sondażowe, analiza danych), będą generować pewne koszty. Dlatego należy przewidzieć na te cele odpowiedni budżet.

Kampanię można realizować samemu lub zlecić ją firmom, które specjalizują się m.in. w content marketingu, takim jak Spółka LeadBullet. To z jej raportu „Badanie widoczności serwisów contentowych w social media” wynika, że media społecznościowe stały się źródłem wartościowych insightów oraz opinii w różnych kategoriach tematycznych.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »