Kolejne zmiany na Facebooku

Marketing Internetowy 21 marca 2013 0
Kolejne zmiany na Facebooku


Facebook wciąż zmienia się i dostosowuje do potrzeb i oczekiwań nowoczesnych użytkowników. Dynamika wprowadzanych zmian pokazuje, że ten jeden z najbardziej popularnych w skali całego świata, serwis społecznościowy, jest elastyczny i otwarty na modyfikacje, Jego pomysłodawca i współwłaściciel, Mark Zuckerberg powiedział, że w najbliższym czasie dużym zmianom zostanie poddany główny element całego portalu, tzw. newsfeed.

Wygląd newsfeedu ma być zunifikowany pod kątem wszystkich urządzeń, na których można korzystać dziś z Facebooka. Serwis będzie wyglądał więc tak samo w wersji dla komputerów, jak i w wersji dla urządzeń mobilnych. W aplikacjach mobilnych wyświetla się dziś powiadomienie o pojawieniu się nowych postów na tablicy użytkownika. Taką samą funkcjonalność Mark Zuckerberg zapowiada wdrożyć do tradycyjnej wersji serwisu społecznościowego.

Zmieni się sposób sortowania treści na tablicach użytkowników Facebooka. Użytkownik otrzyma możliwość filtrowania pojawiających się postów i newsów, według ich rodzaju. Będzie można przeglądać aktualności według zdjęć, informacji z profili znajomych, muzyki itd. Duża część użytkowników od pewnego czasu sygnalizowała, że konieczne jest uporządkowanie postów na tablicach w serwisie. Dziś posty wyświetlają się chronologiczne i trudno jest odnaleźć takie, które rzeczywiście nas interesują.

Facebook stawia na rozwój multimedialny. Nie ma być już wyłącznie serwisem, w którym zamieszczamy zdjęcia, komentujemy je i dzielimy się z innymi swoimi przemyśleniami. Facebook zapowiada zmiany na polu eksponowania i wyświetlania multimediów na profilach użytkowników. Będą one lepiej widoczne, zarówno jeśli chodzi o materiały filmowe, jak i same zdjęcia.

Najwięcej miejsca na ekranach użytkowników mają zajmować właśnie multimedia umieszczane w serwisie przez znajomych oraz profile firm i instytucji.

Reklamodawcy również skorzystają na planowanych w Facebooku modyfikacjom, ponieważ wyświetlane informacje reklamowe, zdjęcia, czy inne nośniki, mają być większe, a co za tym idzie – lepiej widoczne.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »