Klasyczna reklama czy promocja w social mediach?

Marketing Internetowy 22 października 2013 0
Klasyczna reklama czy promocja w social mediach?


Konstruując plan marketingowy i decydując się na prowadzenie kampanii reklamowej na gruncie Internetu, należy zdecydować, jakie narzędzia reklamowe będą przy tym wykorzystywane. Obecnie mamy szeroki wachlarz takich narzędzi, z których do każdej kampanii internetowej możemy dobrać te narzędzia, jakie mogą okazać się największą skutecznością w promowaniu firmy, jej produktów czy usług. Inne narzędzia będą skuteczne przy budowaniu wizerunku firmy w oczach potencjalnych odbiorców, a inne, jeśli prowadzić będziemy stricte działania sprzedażowe. W reklamie internetowej obecnie bardzo dużą rolę spełniają social media, czyli media społecznościowe, na gruncie których coraz częściej podejmowane są działania reklamowe. Czy jednak reklama społecznościowa ma szansę całkowicie wyprzeć z rynku klasyczną reklamę?

Social media to serwisy społecznościowe, które wywierają ogromny wpływ na sporą grupę Internautów. Wielu z nas po prostu nie wyobraża sobie życia bez korzystania chociażby z serwisu społecznościowego Facebook. Informacje pochodzące z serwisów społecznościowych wywierają na nas duży wpływ, także jeśli chodzi o dokonywanie decyzji zakupowych. Chcąc kupić telewizor czy lodówkę coraz częściej posiłkujemy się nie reklamami w różnego rodzaju mediach, w formie klasycznej, ale rekomendacjami internautów w social media. Opinie nieznajomych nam osób są dla nas cenniejsze, niż na przykład spot telewizyjny. Na podstawie takich zachowań zakupowych można stwierdzić, że promocja w social mediach stanowi ogromne zagrożenie dla istnienia klasycznej reklamy, choć trudno powiedzieć, aby reklama w formie tradycyjnej przestała istnieć tylko dlatego, że serwisy społecznościowe i ich formy promocyjne, zdobywają coraz większą popularność na całym świecie.

Reklama klasyczna wspiera budowanie pozytywnego wizerunku firmy, jej produktów i usług w świadomości klientów, z kolei reklama w social mediach ma wywołać określony skutek sprzedażowy. Może ona równocześnie wspomagać działania wizerunkowe, ale nakierowana jest raczej na podjęcie określonego typu akcji przez klientów. Internet staje się powoli alternatywną rzeczywistością, w której możemy załatwić już wiele spraw, dotychczas zarezerwowanych dla stacjonarnych placówek sklepów, urzędów czy banków. Nic więc dziwnego w tym, że reklama internetowa, zwłaszcza w serwisach społecznościowych, wygrywa z reklamą tradycyjną, w klasycznej jej formie.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »