Kampanie reklamowe w sieci internetowej

Marketing Internetowy 17 lutego 2014 0
Kampanie reklamowe w sieci internetowej


Gwałtowny rozwój sieci internetowej niesie za sobą konieczność dokonania pewnych zmian w kwestiach prowadzenia kampanii marketingowych. Obecnie wiele firm, które posiadają swoje strony www i za ich pomocą prowadzą np. sprzedaż towarów albo umożliwiają zamawianie usług, inwestuje coraz częściej w internetowe formy promocji.

W zależności od wybranego profilu marketingowego, mogą to być przykładowo działania pozycjonerskie (SEO), brandowe (budowanie marki), społecznościowe (wykorzystywania portali społecznościowych) czy też każda inna forma promocji i marketingu, którą można przeprowadzić w Internecie.

Jedną z najbardziej popularnych form działań reklamowych są linki sponsorowane – zarówno te umieszczane bezpośrednio na stronach www, wykupywane od właścicieli konkretnych portali, jak i te oferowane przez wyszukiwarki internetowe, wyświetlane na stronach z wynikami wyszukiwania. To właśnie ta druga opcja jest obecnie najczęściej wykorzystywana przez specjalistów od marketingu oraz pozycjonerów, którzy dzięki temu mogą docierać do większej grupy odbiorców (potencjalnych klientów) oraz monitorować np. statystyki wejść i sprawdzać skuteczność danego słowa kluczowego. Ogromnym plusem linków sponsorowanych, które wyświetlane są w wyszukiwarce internetowej (zazwyczaj na samej górze lub w bocznym panelu), jest wielka skuteczność działania (link wyświetla się zawsze, niezależnie od pozycji strony na liście wyników wyszukiwania) i efektywność (płaci się wyłącznie za kliknięcie w link, nie zaś za samo jego wyświetlene). Z tego względu bardzo chętnie korzystają z nich wielkie sklepy internetowe oraz firmy działające w branży z dość sporą konkurencją, gdzie dotarcie do klienta jest bardzo trudne.

Kwestią sporną jest problem finansowania kampanii linków sponsorowanych – nie można bowiem ustalić stałego cennika, gdyż całość jest niezwykle dynamiczna i zależy od kilku czynników. Stawka zmienia się na przykład w zależności od trudności (konkurencyjności) wybranej frazy oraz od tego, ile za jedno kliknięcie oferuje konkurencja.

9.00 avg. rating (84% score) – 1 vote

Skomentuj »