Jak wybrać najlepszą agencję SEO?

Marketing Internetowy 26 kwietnia 2016 0
Jak wybrać najlepszą agencję SEO?


W dzisiejszych czasach korzystanie z usług pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania jest kluczową sprawą dla wielu przedsiębiorstw. Ponieważ jest to zadanie trudne, każdy rozsądny właściciel firmy powierza je wyspecjalizowanej agencji SEO. Tylko jak wybrać tę właściwą w morzu ofert?

Nie szukaj daleko

Teoretycznie każdą stronę www pozycjonować może firma działająca w dowolnym miejscu na świecie. W praktyce jednak wybór agencji SEO, która znajduje się w innym mieście niż nasze przedsiębiorstwo, skomplikuje nam życie i to co z co najmniej kilku powodów.

Po pierwsze, wybierając agencję SEO musimy odbyć spotkania z co najmniej kilkoma oferentami. Nie możemy powierzyć przecież losu naszej strony www jakiejś zupełnie nieznanej firmie. Pozycjonowanie strony internetowej z wykorzystaniem niedozwolonych metod nastawionych na uzyskanie szybkiego efektu, może bowiem doprowadzić nawet do usunięcia naszej witryny z wyników wyszukiwania. Zanim podpiszemy umowę z agencją SEO warto więc wybrać się do jej siedziby, porozmawiać z prezesem, rozejrzeć się po biurze i zobaczyć chociażby ile osób zatrudnia. Takie wizyty na pewno pomogą nam uniknąć wybrania do pozycjonowania „firmy krzak”, niemniej pochłoną sporo czasu, jeżeli zdecydujemy się rozważać oferty firm działających z dala od naszej siedziby.

Po drugie, gdy już wybierzemy właściwą agencję, pozycjonerzy przystąpią najprawdopodobniej do audytu naszej strony internetowej i poproszą o wprowadzenie w niej wielu zmian. Informatycy odpowiadający za naszą witrynę będą więc musieli pozostawać w stałym kontakcie ze specjalistami od SEO. Teoretycznie mogą to czynić przez internet, w praktyce jednak dużo bardziej efektywne będą spotkania bezpośrednie. Niektóre sprawy dużo szybciej ustalone zostaną podczas rozmowy twarzą w twarz, gdy pracownicy obu stron zmotywowani będą dodatkowo obecnością prezesów firm, niż podczas wymiany maili czy rozmów telefonicznych.

Po trzecie, agencja SEO która działa w tym samym mieście co my, będzie znała lokalny rynek. To bardzo ważne. Doświadczony specjalista SEO z dobrą znajomością obszaru działań naszego przedsiębiorstwa na pewno efektywniej pomoże nam dobrać frazy, na które powinniśmy się pozycjonować. Stanie się tak chociażby dzięki temu, że będzie wiedział jak zachowuje się nasza konkurencja, czy jakie zwyczaje językowe mają mieszkańcy danego rejonu. Wybierając firmę z daleka od razu pozbawiamy się możliwości otrzymania tak skutecznego doradztwa.

Oczywiście na wybór agencji SEO znajdującej się w tym samym mieście mogą pozwolić sobie przede wszystkim przedsiębiorcy działającym w dużych miastach. Na przykład we Wrocławiu, który uznawany jest zagłębie firm zajmujących się e-marketingiem, każdy bez trudu znajdzie dla siebie odpowiednią agencję SEO. Nieco trudniej będą mieć osoby prowadzące przedsiębiorstwa w mniejszych ośrodkach lub na terenach wiejskich. Na szczęście lokalizacja to nie jedyny czynnik, którym powinniśmy się kierować wybierając firmę, która pozycjonować będzie naszą stronę www.

Szukaj profesjonalizmu, nie oszczędności

Wybierając agencję SEO zapytajmy o to, jakich metod pozycjonowania używa. Firma, która działa profesjonalnie i korzystając z zaleceń Google, będzie chciała się tym pochwalić. Unikajmy za to takich agencji, które będą gwarantować nam szybkie efekty czy niskie koszty przed dokonaniem porządnego audytu naszego serwisu internetowego. Nie jest bowiem tak, że każdą stronę www można wypozycjonować na każdą frazę. Są przecież takie słowa kluczowe, na które nasza konkurencja mogła pozycjonować się od lat i to wydając miliony. Jeżeli więc jakaś agencja oferuje nam, że zmieni to w krótkim czasie i za pomocą niewielkich nakładów finansowych, to jest to zwyczajne naciąganie. Dobra agencja SEO będzie także z dumą prezentować portfolio swoich zadowolonych klientów. Jeżeli nie chwali się z kim współpracuje, może ma się czego wstydzić? Wybierając firmę do pozycjonowania zatrzymajmy się także chwilę na umowie. Czy agencja wyznacza w niej konkretną osobę, która odpowiadać będzie za współpracę z nami? Czy pozwala na zmianę słów kluczowych w trakcie jej trwania? Czy okres wypowiedzenia nie jest zbyt długi? Czy nie są przewidziane jakieś drakońskie kary umowne? To wszystko elementy, na które powinniśmy zwrócić uwagę.

Artykuł opracowany we współpracy ze specjalistami z superseo.pl.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »