Jak reklamować imprezę turystyczną?

Marketing Internetowy 4 marca 2014 0
Jak reklamować imprezę turystyczną?


Wyjeżdżając na zorganizowane wakacje, w Polsce czy poza granicami kraju, jesteśmy informowani przez touroperatora lub pośrednika turystycznego o przysługujących nam świadczeniach. Jeśli będąc w miejscu docelowym swojego urlopu stwierdzimy, że świadczenia odbiegają od warunków, jakie określone były uprzednio w umowie, mamy pełne prawo do reklamowania imprezy. Powinniśmy tego dokonać albo u pilota wycieczki, np. w trakcie wyjazdu objazdowego, albo u rezydenta w hotelu czy innego przedstawiciela organizatora turystycznego. Jeśli jest to możliwe, już na miejscu rezydent może zadbać o to, aby rozwiązać problem turysty. Gdy przykładowo pokój, w którym klient został zakwaterowany ma niesprawną klimatyzację, a z okien rozciąga się widok na zaplecze hotelowe, natomiast w umowie klient ma zagwarantowany pokój z klimatyzacją i widokiem na morze, jest to jak najbardziej podstawa do dokonania reklamacji. Rezydent powinien dołożyć wszelkich starań do tego, aby jak najszybciej zmienić pokój na taki, który odpowiada wcześniejszym założeniom. Jeśli nie zrobi tego, klientowi należy się rekompensata.
Przy składaniu reklamacji po powrocie do miejsca zamieszkania, należy w formie pisemnej sprecyzować zarzuty dotyczące wyjazdu oraz roszczenia, o jakie turysta występuje. Wraz z pisemną skargą do organizatora wyjazdu należy wysłać dokumenty, które stanowią podstawę skargi, np. potwierdzenie od rezydenta zgłoszenia niedociągnięć w hotelu.
Podstawą do reklamowania wyjazdu turystycznego będzie między innymi różnica w standardzie pokoi hotelowych, różnica w położeniu obiektu, brak sprzętów sportowych, wady pokoju czy wady posiłków w restauracji hotelowej.
Organizator, zgodnie z prawem turystycznym powinien ustosunkować się do reklamacji złożonej przez klienta w terminie 30 dni od dnia zakończenia imprezy turystycznej, wysyłając mu stosowne pismo. Jeśli reklamacja została złożona po zakończeniu imprezy, to obowiązuje termin 30 dni od jej złożenia na rozpatrzenie reklamacji. Jeśli w tym czasie organizator nie ustosunkuje się do reklamacji, uznaje się ją za zasadną i klient musi otrzymać rekompensatę, najczęściej pieniężną. Co roku turyści składają do touroperatorów całą masę reklamacji, tyle że większość z nich jest bezzasadnych. Na przykład, turyści potrafią uskarżać się na pogodę w kraju docelowym.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »