Jak przygotować się do otwarcia sklepu internetowego?

Marketing Internetowy 28 lutego 2013 0
Jak przygotować się do otwarcia sklepu internetowego?


Potencjał tkwiący w branży e-commerce zachęca wielu przedsiębiorców do uruchamiania sklepów internetowych. Znacznie łatwiej jest prowadzić witrynę internetową sklepu, jeśli przedsiębiorca prowadzi już sklep stacjonarny, ma stałych dostawców i klientów, którzy choćby w części zdecydują się na dokonywanie zakupów w sklepie przez Internet. Inni młodzi przedsiębiorcy, którzy chcą spróbować swoich sił w handlu za pośrednictwem Internetu, powinni się solidnie przygotować do uruchomienia e-sklepu. Wbrew pozorom, nie jest to tak proste, jak mogłoby się wydawać. Jeśli nie poczynimy odpowiednich kroków prowadzących do przygotowania do otwarcia witryny sklepu internetowego, może się okazać, że już po kilku tygodniach będziemy zmuszeni do zaprzestania działalności w sferze e-commerce, uznając ją za niedochodową dla nas.

Przygotowanie do otwarcia sklepu internetowego powinno obejmować nie tylko wybór odpowiedniego systemu sklepu internetowego, czy zlecenie realizacji strony sklepu internetowego wyspecjalizowanej agencji interaktywnej. Należy również przeanalizować potencjał rynku, na którym e-sklep ma funkcjonować w przyszłości. Jeśli okaże się, że analiza wykaże przesycenie rynku, jeśli chodzi o działalność sklepów online, nie warto wydawać pieniędzy na to, aby uruchamiać w danej branży kolejny sklep internetowy. Będzie on miał bowiem nikłe szanse na odniesienie sukcesu.

Analiza potencjału branży powinna odpowiedzieć na pytanie, czy przedsiębiorcy opłacać się będzie prowadzenie handlu określonymi produktami. Należy sprawdzić, czy na rynku występuje popyt na dane produkty i oszacować jego skalę. Konkurencja na rynku e-commerce jest znaczna i wciąż się zwiększa, ale jednocześnie przybywa internautów, którzy chcą dokonywać zakupów online, bez potrzeby wychodzenia z domu.

Tworząc własny sklep www należy unikać tych branż, w których prym wiodą potentaci. Nasze zarobki w  takim przypadku albo będą nikłe, albo nie będzie ich wcale. Trudno nam bowiem będzie skutecznie konkurować z dużymi graczami branży e-commerce. Najlepiej wybrać branżę niszową, w której klienci zgłaszają popyt na pewne produkty, ale brakuje sklepów, które mogłyby odpowiadać na ich potrzeby.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »