Jak dodatkowo zaangażować potencjalnego klienta e-commerce?

Marketing Internetowy 3 czerwca 2014 0
Jak dodatkowo zaangażować potencjalnego klienta e-commerce?


Z roku na rok przybywa w sieci internetowej kolejnych sklepów www, które konkurują ze sobą o udział w rynku. Muszą one uczynić więc wszystko, aby nie tylko przyciągnąć do swojej witryny potencjalnego klienta, ale zaangażować go w proces zakupu. Jak tego dokonać?

Klient e-commerce poszukuje informacji

Po wejściu na stronę sklepu internetowego użytkownik poszukuje danych o produktach lub usługach, sposobie zrealizowania zamówienia, dostępnych trybach płatności czy też o kosztach przesyłki. Jeśli sklep jest w stanie szybko przekazać mu wszystkie pożądane informacje, zdobywa przewagę nad innymi. Musi jednak zaangażować się w najwyższej mierze w zindywidualizowaną obsługę swoich klientów, aby wyczerpująco odpowiadać na ich pytania i rozwiewać pojawiające się wątpliwości. Jak skutecznie i szybko komunikować się z klientem e-commerce, wychodząc na przeciw jego oczekiwaniom? W jaki sposób można podwyższyć standardy obsługi klienta w sklepach internetowych? Umożliwia to „czat na żywo”.

Chat online – najbardziej naturalna metoda komunikacji z klientem

Dokonując zakupów w sklepie stacjonarnym, klient na każdym etapie transakcji może zasięgnąć informacji od ekspedientki, która powinna doradzić najlepszy produkt lub usługę odpowiadającą na potrzeby konsumenta. W podobny sposób można obsługiwać klientów e-commerce. Wystarczy zastosować chat dostępny dla klienta dokonującego zakupów online, który ma zresztą wiele zalet. Przede wszystkim pozwala skutecznie zaangażować klienta e-commerce w dokonanie wyboru pożądanego towaru lub usługi i skłonić do zakupu. Jak mówi Marcin Strzałkowski, Dyrektor Zarządzający InteliWISE, firmy oferującej usługę LiveChat, chat na żywo „w przeciwieństwie do infolinii nie wymaga zmiany kanału – oderwania się od witryny sklepu i wykonania połączenia. Klient po prostu inicjuje połączenie, wpisując pytanie w okienko. W przeciwieństwie do emaila czy kontaktu przez formularz, odpowiedź jest natychmiastowa, więc nie trzeba czekać na email zwrotny”.

Tzw. livechat czy web chat, jest sposobem na skuteczną sprzedaż, a przede wszystkim na efektywne komunikowanie się z klientem online w najwygodniejszy dla obu stron sposób. Dla sprzedającego wdrożenie takiej funkcjonalności na stronę internetową nie pociąga za sobą wysokich kosztów, a czatowanie użytkownika z obsługą klienta w czasie rzeczywistym przybliża dokonywanie zakupów przez Internet do zakupów tradycyjnych w najbardziej przystępny sposób. Klient podczas dokonywania wyboru w e-sklepie może skorzystać z okienka do czatowania i bezpośrednio komunikować się ze sprzedawcą lub doradcą klienta. Dzięki temu na bieżąco może uzyskiwać pożądane informacje, bez konieczności przeglądania wielu podstron serwisu i straty czasu.

9.00 avg. rating (84% score) – 1 vote

Skomentuj »