E-sklepy w serwisach społecznościowych

Marketing Internetowy 22 października 2013 0
E-sklepy w serwisach społecznościowych


Serwisy społecznościowe zdobyły w krótkim czasie ogromną popularność na całym świecie, w tym również, rzecz jasna, w Polsce. Pozwalają one na utrzymywanie stałego kontaktu z przyjaciółmi, znajomymi czy członkami rodziny, choć rzeczywisty kontakt w świecie realnym pomiędzy tymi osobami wcale nie musi zachodzić. Możemy nie widzieć się całymi miesiącami z daną osobą, ale na bieżąco się z nią kontaktować na gruncie serwisów społecznościowych. Dzięki zlikwidowaniu lokalizacyjnych ograniczeń, serwisy społecznościowe dają możliwość poznawania nowych ludzi z całego świata, bez względu na to, gdzie mieszkamy czy akurat się znajdujemy. Ten brak barier geograficznych powinien być wykorzystywany także przez e-sklepy, ponieważ one również nie mają takich ograniczeń jak sklepy tradycyjne, choć nie mają jednocześnie takiego zasięgu jak serwisy społecznościowe. Problemem w przypadku e-sklepów jest dokonywanie wysyłki zakupionych przez klientów produktów do nich do domu. Wiele międzynarodowych sklepów, działających również na terenie Polski, radzi sobie jednak z takimi kłopotami, dokonując wysyłek lotniczych, lub nawet organizując własne centra dystrybucji na terenie krajów, w których mają swoje wersje językowe sklepów internetowych.

Widzimy, jak wiele kwestii wiąże ze sobą sferę social media ze sferą e-commerce. Powinniśmy więc dążyć do pełnego wykorzystania takiego zjawiska i promować nasze e-sklepy właśnie na gruncie różnych serwisów społecznościowych. Własna strona fan page na Facebooku dla e-sklepu pozwoli na poszerzanie bazy potencjalnych i obecnych klientów. Da też możliwość bezpośredniego kontaktowania się z klientami i odpowiadania na ich pytania. Takie interakcje z konsumentami dodają marce produktów i usług wartości. Jest to więc zjawisko jak najbardziej pożądane.

Jak zaistnieć w social media ze swoim sklepem internetowym?

Jest na to wiele sposobów. Przede wszystkim, zakładając profil komercyjny czy fan page w social media, trzeba nastawić się na regularną ich obsługę. Nie można tylko od czasu do czasu, incydentalnie odpisywać na pytania klientów i umieszczać aktualności związane ze sklepem internetowym raz w miesiącu. W ten sposób szybko stracimy zainteresowanie użytkowników social media. Co najmniej raz dziennie trzeba postować w serwisach społecznościowych, aby potencjalni klienci chcieli śledzić profil naszego e-sklepu. Na gruncie serwisów społecznościowych z powodzeniem możemy również organizować akcje promocyjne czy ogłaszać najnowsze konkursy, aktywizując do działania swoich użytkowników.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »