Dlaczego warto tworzyć unikalne opisy w e-sklepie?

Marketing Internetowy 6 stycznia 2015 0
Dlaczego warto tworzyć unikalne opisy w e-sklepie?


Ważną kwestią przy tworzeniu i prowadzeniu sklepu internetowego jest wypełnienie go treścią. Content na każdej stronie internetowej, niezależnie od tego, czy jest to witryna firmowa, serwis ogólno tematyczny, czy też właśnie sklep www, powinien mieć charakter unikalny. Jest to istotne z punktu widzenia procesu jego optymalizacji i pozycjonowania. Jeśli w e-sklepie publikowane są wyłącznie niepowtarzalne, unikalne opisy, można za ich pośrednictwem skutecznie zachęcać klientów do dokonania zakupu, a oprócz tego takie treści korzystnie wpływają na pozycjonowanie w Google.
Publikując w kartach produktów opisy producenta, bez ich uprzedniego przeredagowania, musimy być świadomi, że Google postrzega je jako nieunikalny content. Jak można się spodziewać, wpływa to w negatywny sposób na pozycję sklepu internetowego na liście wyszukiwań w Google, pod określone frazy kluczowe. Warto więc uprzednio zatroszczyć się o unikalne treści w sklepie internetowym. Można je zredagować samodzielnie, na podstawie publikowanych przez producenta owych towarów, informacji, albo zlecić taką pracę zewnętrznej firmie copywriterskiej, która zadba o wykreowanie opisów zachęcających klientów do dokonania ostatecznego zakupu. Dodatkowo, copywriter napisze opisy w sposób rzetelny i estetyczny. Klient będzie chciał je przeczytać. Ważne jest, aby content na stronach sklepu internetowego niósł realną wartość dla klienta.
Niestety, wiele sklepów internetowych w ogóle nie stosuje unikalnych opisów produktów. Przyczyna jest oczywista – ich stworzenie, w przypadku, gdy sklep oferuje kilkaset albo nawet kilka tysięcy produktów, jest co najmniej kłopotliwe i kosztowne. Oprócz tego, właściciele e-sklepów nie mają świadomości, jaką wartość niosą za sobą unikalne opisy. Kopiują więc opisy producentów do własnego sklepu internetowego, powielając je z jednego źródła. Analizując treści w wielu sklepach internetowych działających w polskiej sieci internetowej można dojść do wniosku, że tylko nieliczne inwestują w unikalne opisy produktów. Opisy te pozwalają nawet sklepom, które nie istnieją zbyt długo w sieci internetowej, na wypozycjonowanie się pod określone słowa kluczowe wysoko w wyszukiwarce Google. Takie e-sklepy mogą być nawet sytuowane na wyższych miejscach w wynikach wyszukiwania, niż sklepy internetowe istniejące na rynku co najmniej od kilku lat.
Należy podkreślić, że każdy tekst unikalny, czy to będzie treść witryny, ulotki, reklamy, czy właśnie opis produktu, jest tekstem wartościowym z punktu widzenia procesów pozycjonowania. Nie będzie on uznany za plagiat, a dla wyszukiwarek, w tym największej – Google, opis powielony będzie bezwartościowy i może jedynie negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie.
Pisząc unikalne opisy produktów do e-sklepu internetowego nie można jedynie dążyć do jak największego nasycenia ich słowami kluczowymi. Należy w pierwszej kolejności zadbać o ich stylistykę i gramatykę, wiedząc, że opisy są pisane przede wszystkim dla klientów, a nie robotów wyszukiwarek internetowych.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »