Najtrudniejszy pierwszy krok – czyli dlaczego mała firma nie może istnieć bez strony internetowej

Marketing Internetowy 3 lutego 2014 0
Najtrudniejszy pierwszy krok – czyli dlaczego mała firma nie może istnieć bez strony internetowej


W nowoczesnym biznesie przedsiębiorcy szukają nowych i skuteczniejszych metod na jego prowadzenie. Standardem jest dziś posiadanie strony internetowej. Dlaczego więc, mimo powszechnego dostępu do Internetu tak mało firm aktywnie w nim działa? Jak ułatwić im start w sieci?

Największa giełda firm

Z biegiem czasu i rozwojem przedsiębiorczości, podstawowe metody promocji firmy i kontaktu z klientem zostały zepchnięte niejako na dalszy plan. Już dawno dostrzeżono możliwości, jakie daje Internet. Dzięki niemu zapewnione jest to, na czym zależy każdemu przedsiębiorcy – szybki i stały kontakt z klientem. Sieć można porównać z globalnym targiem, na którym miejsce dla siebie znajdzie nie tylko rekin biznesu, ale także właściciel małej firmy. W tym przypadku „wynajem miejsca” to założenie strony internetowej. Koszty są niewielkie, a możliwości ogromne. Daje to szansę nowym klientom na dotarcie do oferty przedsiębiorstwa niezależnie od lokalizacji – wystarczy kilka kliknięć.

Wbrew pozorom, Internet jest jednym z tańszych i łatwiej dostępnych miejsc na wypromowanie swojego biznesu. Małe firmy nastawiają się przede wszystkim na rynki lokalne i często wydaje im się, że własna domena to zbędna inwestycja. To błąd. Konkurencja wśród małych firm jest ogromna, dlatego tym bardziej powinno się korzystać z nowych form promocji, które pozwolą się wyróżnić. Zarejestrowanie firmowej domeny spełniającej podstawowe funkcje to koszt kilkudziesięciu złotych miesięcznie. Jeśli oferta zostanie przejrzyście i odpowiednio zaprezentowana, prawdopodobieństwo, że trafi na nią nowy użytkownik jest bardzo duże. A czy to nie właśnie on może być potencjalnym klientem?

Jak zacząć?

oto-kreator-logo

Poza właściwą treścią, równie istotny jest wygląd (layout) strony. Małe przedsiębiorstwa to zazwyczaj firmy, zakładane przez osoby stawiające pierwsze kroki w biznesie, które niekoniecznie posiadają wystarczającą wiedzę na temat budowania strony internetowej, a fundusze wolą przeznaczyć na rozwój, niż zatrudnienie specjalisty od projektowania witryn www. To zrozumiałe. Doskonałym rozwiązaniem dla takich podmiotów jest korzystanie z tzw. kreatora stron. To prosty program, który stworzy stronę według pomysłu i wizji przedsiębiorcy.

– Kreator Stron WWW powinien być standardem oferowanym przez dostawców usług hostingowych. Dzięki niemu początkujący użytkownik, który nigdy wcześniej nie miał styczności z projektowaniem i  tworzeniem stron internetowych może taką stronę zbudować przy minimalnym nakładzie finansowym. Nasz otoKreator (http://otokreator.info) pozwala kreować i prowadzić stronę w trybie wizualnym metodą „przeciągnij i upuść”. To właśnie sprawia, że nawet niewprawiony w projektowaniu stron  przedsiębiorca może sprawnie stworzyć elegancką i przejrzystą witrynę dla swojej firmy – mówi Krzysztof Wojteczko, właściciel platformy hostingowej o12.pl (http://o12.pl/)

kreator wwwDzięki gotowym kreatorom firma może zamieścić w witrynie dodatkowe elementy, jak np. galerię, blog czy sklep internetowy, które bardzo pomagają w pozycjonowaniu strony internetowej w wyszukiwarce Google, a co za tym idzie – ułatwiają dotarcie do nowych klientów.

Współczesny biznes nie może obejść się bez strony internetowej. Dzięki nowoczesnym i prostym w obsłudze rozwiązaniom, zaistnienie firmy w sieci jest dużo łatwiejsze niż jeszcze kilka lat temu. Czy sprawi to, że więcej małych firm zdecyduje się na działalność w sieci? Wszystko zależy, jak zwykle, od przedsiębiorców.menty, jak np. galerię, blog czy sklep internetowy, które bardzo pomagają w pozycjonowaniu strony internetowej w  wyszukiwarce Google, a co za tym idzie – ułatwiają dotarcie do nowych klientów.

8.00 avg. rating (79% score) – 2 votes

Skomentuj »