W nowoczesnym biznesie przedsiębiorcy szukają nowych i skuteczniejszych metod na jego prowadzenie. Standardem jest dziś posiadanie strony internetowej. Dlaczego więc, mimo powszechnego dostępu do Internetu tak mało firm aktywnie w nim działa? Jak ułatwić im start w sieci?
Największa giełda firm
Z biegiem czasu i rozwojem przedsiębiorczości, podstawowe metody promocji firmy i kontaktu z klientem zostały zepchnięte niejako na dalszy plan. Już dawno dostrzeżono możliwości, jakie daje Internet. Dzięki niemu zapewnione jest to, na czym zależy każdemu przedsiębiorcy – szybki i stały kontakt z klientem. Sieć można porównać z globalnym targiem, na którym miejsce dla siebie znajdzie nie tylko rekin biznesu, ale także właściciel małej firmy. W tym przypadku „wynajem miejsca” to założenie strony internetowej. Koszty są niewielkie, a możliwości ogromne. Daje to szansę nowym klientom na dotarcie do oferty przedsiębiorstwa niezależnie od lokalizacji – wystarczy kilka kliknięć.
Wbrew pozorom, Internet jest jednym z tańszych i łatwiej dostępnych miejsc na wypromowanie swojego biznesu. Małe firmy nastawiają się przede wszystkim na rynki lokalne i często wydaje im się, że własna domena to zbędna inwestycja. To błąd. Konkurencja wśród małych firm jest ogromna, dlatego tym bardziej powinno się korzystać z nowych form promocji, które pozwolą się wyróżnić. Zarejestrowanie firmowej domeny spełniającej podstawowe funkcje to koszt kilkudziesięciu złotych miesięcznie. Jeśli oferta zostanie przejrzyście i odpowiednio zaprezentowana, prawdopodobieństwo, że trafi na nią nowy użytkownik jest bardzo duże. A czy to nie właśnie on może być potencjalnym klientem?
Jak zacząć?
Poza właściwą treścią, równie istotny jest wygląd (layout) strony. Małe przedsiębiorstwa to zazwyczaj firmy, zakładane przez osoby stawiające pierwsze kroki w biznesie, które niekoniecznie posiadają wystarczającą wiedzę na temat budowania strony internetowej, a fundusze wolą przeznaczyć na rozwój, niż zatrudnienie specjalisty od projektowania witryn www. To zrozumiałe. Doskonałym rozwiązaniem dla takich podmiotów jest korzystanie z tzw. kreatora stron. To prosty program, który stworzy stronę według pomysłu i wizji przedsiębiorcy.
– Kreator Stron WWW powinien być standardem oferowanym przez dostawców usług hostingowych. Dzięki niemu początkujący użytkownik, który nigdy wcześniej nie miał styczności z projektowaniem i tworzeniem stron internetowych może taką stronę zbudować przy minimalnym nakładzie finansowym. Nasz otoKreator (http://otokreator.info) pozwala kreować i prowadzić stronę w trybie wizualnym metodą „przeciągnij i upuść”. To właśnie sprawia, że nawet niewprawiony w projektowaniu stron przedsiębiorca może sprawnie stworzyć elegancką i przejrzystą witrynę dla swojej firmy – mówi Krzysztof Wojteczko, właściciel platformy hostingowej o12.pl (http://o12.pl/)
Dzięki gotowym kreatorom firma może zamieścić w witrynie dodatkowe elementy, jak np. galerię, blog czy sklep internetowy, które bardzo pomagają w pozycjonowaniu strony internetowej w wyszukiwarce Google, a co za tym idzie – ułatwiają dotarcie do nowych klientów.
Współczesny biznes nie może obejść się bez strony internetowej. Dzięki nowoczesnym i prostym w obsłudze rozwiązaniom, zaistnienie firmy w sieci jest dużo łatwiejsze niż jeszcze kilka lat temu. Czy sprawi to, że więcej małych firm zdecyduje się na działalność w sieci? Wszystko zależy, jak zwykle, od przedsiębiorców.menty, jak np. galerię, blog czy sklep internetowy, które bardzo pomagają w pozycjonowaniu strony internetowej w wyszukiwarce Google, a co za tym idzie – ułatwiają dotarcie do nowych klientów.