Czym są link popularity?

Marketing Internetowy 14 listopada 2014 0
Czym są link popularity?


W branży pozycjonerskiej wykorzystywany jest specyficzny język, stanowiący połączenie terminologii internetowej i informatycznej z językiem angielskim i polskim. Wszystko to powoduje, że niektóre określenia i pojęcia stosowane na co dzień przez pozycjonerów, będą całkowicie niezrozumiałe dla przeciętnego człowieka, który nie ma zbyt wiele do czynienia z Internetem jako takim. Bardzo często w branży SEO i SEM stosuje się pojęcie link popularity. Co ono oznacza?
Link popularity to termin wykorzystywany w odniesieniu do procesów pozycjonowania witryn i sklepów internetowych. Oznacza on wskaźnik popularności danej strony w sieci internetowej. Mierzony jest na podstawie ilości linków prowadzących do strony www. Im lepszy wynik link popularity tym witryna jest bardziej popularna w sieci i wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania. Dlatego też pozyskiwanie linków zewnętrznych i budowanie pozytywnego link popularity jest bardzo ważne w procesie SEO. Nie wszystkie linki prowadzące do pozycjonowanej witryny internetowej będą budowały link popularity, bowiem umieszczanie linków na tzw. farmach linków lub na słabych stronach internetowych, nie przyniesie zadowalających efektów w procesach pozycjonowania. W skrajnych przypadkach może się okazać, że takie działanie albo nie wpłynie na link popularity, albo zaszkodzi pozycjonowanej stronie www.
Nie można na siłę umieszczać setek linków do swojej strony internetowej, aby skuteczniej ją wypozycjonować. Jeśli jednak linki prowadzące do strony są wartościowe, to link popularity będzie coraz lepszy, a tym samym strona będzie wyświetlała się na wyższych pozycjach w wyszukiwarce internetowej – nie tylko w Google, ale i w innych, mniej popularnych w Polsce wyszukiwarkach.
Bardzo ważne jest, aby dopasować wygląd linków do procesu pozycjonowania. Muszą mieć one prawidłowo dobrany tzw. anchor text, zawierający słowa kluczowe, pod którymi chcemy pozycjonować stronę internetową. Największe znaczenie dla budowania link popularity mają linki tekstowe, skonstruowane w taki sposób, aby prowadzić do strony internetowej lub jej poszczególnych podstron. Linki przychodzące do pozycjonowanej witryny, umieszczone na wartościowych stronach, o długiej historii, dopasowane tematycznie do profilu witryny, najlepiej wpływają na link popularity. Jeśli chcemy pozycjonować stronę we wszechstronny sposób, linki tekstowe powinny być zorientowane na różne anchory.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »