Czym jest profil linków?

Marketing Internetowy 27 stycznia 2014 0
Czym jest profil linków?


W zakresie prowadzenia działań zmierzających do wypozycjonowania danej witryny pod konkretne słowa kluczowe, wykorzystywane są linki. To one mają kluczowe znaczenie dla efektywności całego procesu pozycjonowania. Można je opisać przy wykorzystaniu różnorodnych parametrów. Łącznie, parametry te tworzą tzw. profil linków, czyli opis aktywnych odnośników, jakie prowadzą do danej strony internetowej.

O efektywności prowadzenia działań pozycjonowania decyduje właściwy profil wykorzystywanych przez pozycjonerów linków. Mianowicie, ważna jest ilość i jakość linków zwrotnych kierujących do serwisu, który jest obiektem pozycjonowania. Jeśli linki umieszczone są na wartościowych stronach, dopasowanych pod względem treści do kontekstu linku tekstowego czy graficznego, wówczas są cenniejsze dla pozycjonowania. Dzięki takim linkom możliwe jest szybsze wypozycjonowanie witryny na pożądane, wysokie miejsca w wyszukiwarce internetowej, pod konkretne słowa kluczowe.

Kolejną cechą składającą się na profil linków, jest stosunek procentowy słów  kluczowych, jakie zawarte są w kotwicach linków. Nie bez znaczenia pozostaje stosunek ilości linków tekstowych do wykorzystywanych w tym samym procesie pozycjonowania ilości linków graficznych.  Kolejną cechą profilu linków jest rodzaj serwisów, na których umieszczone są linki. Inną wartość mają linki znajdujące się na serwisach informacyjnych, a inne na forach dyskusyjnych, czy w serwisach społecznościowych, o czym każdy pozycjoner doskonale wie.

Wśród cech opisujących linki brane pod uwagę w procesie pozycjonowania, wymienia się również stosunek procentowy ilości linków z parametrem follow do ilości linków z parametrem „no follow”.

Im bardziej naturalny profil linków stosowanych przy pozycjonowaniu witryn internetowych, tym większa szansa na to, że wyszukiwarka Google i jej roboty szybko zaindeksują stronę internetową na wysokie miejsca w rekordach wyszukiwań.  Naturalne profile linków są kreowane poprzez wykorzystywanie różnych parametrów. Linki znajdują się na różnych stronach internetowych, umieszczane są zgodnie z kontekstem i wyglądają jaknajbardziej naturalnie. Takie linki pozostają najcenniejsze dla pozycjonerów i samej pozycjonowanej strony internetowej.

10.00 avg. rating (94% score) – 3 votes

Skomentuj »