Czym jest pozycjonowanie?

Marketing Internetowy 7 lutego 2013 0
Czym jest pozycjonowanie?


W zakresie prowadzenia działań z marketingu internetowego, specjaliści bardzo często podejmują się czynności określanych wspólnym mianem pozycjonowanie. Mówi się nawet, że pozycjonowanie jest jedyną słuszną i najbardziej skuteczną formą reklamy internetowej. Jednakże należy powiedzieć, że reklama nie jest tym samym co pozycjonowanie. Co zatem kryje się pod tym pojęciem?

Mianowicie pozycjonowanie jest terminem zaczerpniętym z marketingu. Nie musi być realizowane wyłącznie na gruncie Internetu. W rzeczywistości pozycjonowanie to inaczej plasowanie produktu w świadomości klientów, na odpowiednim, wysokim miejscu. W odniesieniu do działań internetowych, pozycjonowanie definiowane jest jako ogół działań prowadzących do wypromowania na jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce internetowej, danej strony www, pod wskazane słowa kluczowe.

W praktyce wygląda to w ten sposób, że pozycjonowana witryna dzięki wysiłkom pozycjonera wyświetla się na pierwszym, czy drugim miejscu w rankingu wyszukiwań danej wyszukiwarki internetowej. Najczęściej stosuje się pozycjonowanie w zakresie wyszukiwarki Google. Przynajmniej tak jest w Polsce, bowiem jest to jedna z najbardziej popularnych wyszukiwarek.

Pozycjonowanie można realizować na różne sposoby, stosując linki zwrotne, katalogowanie, artykuły tematyczne, czy też korzystając z tzw. pozycjonowania sponsorowanego. To ostatnie polega na uczestnictwie w kampanii Google AdWords. Dzięki niej odnośnik do danej, promowanej strony www wyświetla się na górze strony wyszukiwań, w boksie „linki sponsorowane”. W ostatnim czasie kampanie takich linków za pośrednictwem Google AdWords stają się coraz bardziej popularne.

Trwałe efekty pozycjonowania daje jednak pozycjonowanie organiczne. Im więcej linków prowadzi do danego serwisu, pod konkretne frazy kluczowe, tym wyżej będzie się on wyświetlał w wynikach wyszukiwania. Warto przy tym powiedzieć, że treść serwisu podlegającego pozycjonowaniu, powinna być zoptymalizowana pod kątem pozycjonowania, co oznacza m.in. że powinno się w niej znaleźć odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »