Czy strona powitalna wpływa na promocję witryny?

Marketing Internetowy 25 października 2013 0
Czy strona powitalna wpływa na promocję witryny?


Rzadko kiedy na stronach internetowych spotykamy się ze zjawiskiem strony powitalnej. Dla większości użytkowników taka strona tylko przeszkadza w dostaniu się do konkretnej treści witryny. Powoduje ona, że czas spędzony na pozyskaniu interesujących nas informacji ze strony internetowej, wydłuża się. Dlaczego więc na stronach www w ogóle w zastosowaniu w niektórych przypadkach są strony startowe? Jaki efekt mają one przynieść i czy wpływają one na proces pozycjonowania strony www?

Pierwsze wrażenie dotyczące danej osoby, firmy, produktu czy marki ma ogromne wrażenie dla podejmowania dalszych działań przez każdego z nas. Decyduje ono w dużej mierze o tym, czy dana osoba będzie pozytywnie nastawiona do dokonania zakupu produktu w sklepie stacjonarnym czy internetowym. Nie można powtórzyć tego, jakie wrażenie wywoła w konsumencie widok danej strony internetowej. Należy więc pamiętać, że serwis firmowy jest wizytówką dla przedsiębiorstwa i wpływa w sposób bezpośredni na to, w jaki sposób odbiera je konsument. Korzystne pierwsze wrażenie to już połowa sukcesu w dokonaniu sprzedaży czy w wywieraniu dobrego wpływu na klientów. Jeśli swoją stroną internetową jesteśmy w stanie wywołać określoną reakcję po stronie klienta, możemy uznać, że jest ona dobrze skonstruowana i spełnia wymagania promocyjne.

Strona firmowa powinna być klarowna, estetyczna i nade wszystko funkcjonalna. Nie można dopuścić do sytuacji, w której potencjalny klient wchodzący na stronę będzie musiał przez kilka minut poszukiwać pożądanych informacji. Najprawdopodobniej zniechęci się do niej i więcej nie otworzy takiej witryny.

Strona powitalna na pierwszy rzut oka jest kompletnie bezużyteczna. Sam komunikat o tym, że witamy na stronie firmowej jest domyślnym powitaniem klienta i równie dobrze może zostać umieszczony na stronie głównej, a nie na specjalnie do tego celu tworzonej stronie powitalnej. Teoretycznie, przywitanie internauty wchodzącego na stronę firmową jest w dobrym tonie i wyraża szacunek firmy do niego. Pytanie tylko, czy w ten sam sposób odbierze to użytkownik? Może on uznać, że strona powitalna, która nie ma najczęściej żadnej funkcjonalności, utrudnia przedostanie się do pożądanej podstrony witryny. Strona powitalna ma sens wtedy, gdy pozwala między innymi na dokonanie wyboru języka, w jakim ma być wyświetlana. W innym przypadku najprawdopodobniej internauta uzna, że strona powitalna jest dla niego wyłącznie stratą czasu. Strona powitalna nie ma też żadnej wartości pod kątem pozycjonowania, więc raczej powinniśmy jej unikać.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »