Czy reklamy w Google są skuteczne?

Marketing Internetowy 23 marca 2013 0
Czy reklamy w Google są skuteczne?


Reklama w wyszukiwarce internetowej Google jest uznawana powszechnie za najlepszy sposób na promowanie swojej witryny, firmy lub jej produktów. Pozycjonowanie opiera się wręcz na reklamach w Google, choć oczywiście mowa jest tutaj o pozycjonowaniu sponsorowanym. Czy wykupienie kampanii reklamowej w Google zawsze się opłaca? Firma eBay, jedna z największych sieci serwisów aukcyjnych na świecie, stwierdza, że skuteczność reklam w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google nie jest wystarczająco duża, aby uzasadnione było korzystanie z nich. W swoim raporcie dotyczącym promowania się w wynikach wyszukiwania Google, eBay postanowił przeanalizować, czy opłacanie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania rzeczywiście wpływa na to, ilu użytkowników pojawi się na promowanej stronie internetowej.

Nie można jednoznacznie stwierdzić, że reklamy w Google są nieskuteczne, ale nie wykazują się taką skutecznością, jakiej oczekiwała firma eBay. Silne, znane marki na świecie, takie jak właśnie eBay, nie potrzebują bezwzględnie korzystania z reklam w Google, aby utrzymywać wysoką liczbę klientów w ciągu roku. W raporcie eBay dotyczącym reklam w wyszukiwarce Google podano, że przyrost dochodów z wyników płatnego wyszukiwania w Google był znacznie niższy, niż oczekiwano. eBay nie musi więc łożyć już tak wysokich środków na to, aby pojawiać się regularnie w wysokich wynikach wyszukiwania płatnego Google. Pamiętajmy, że jest to jedna z największych firm, jakie promują się w Google.

Taki raport jest niekorzystny dla firmy Google, ponieważ i inne, duże i znane firmy mogą zrezygnować z promowania płatnego w wyszukiwarce, albo zdecydowanie ograniczyć budżet na ten cel, skoro i tak taka forma reklamy nie przynosi spodziewanych rezultatów.

Silne marki posiadają już grono lojalnych klientów, są rozpoznawane na rynku i dzięki tylko swojej renomie mogą zwiększać zyski rok do roku. Nie wymagają intensywnego reklamowania się w wyszukiwarce internetowej Google, w przeciwieństwie do firm dopiero rozpoczynających działalność. Musimy pamiętać, że dla dużych marek tego typu reklama spełnia zadanie przypominania o swoim wizerunku i utrwala się w naszej pamięci, a taką korzyść bardzo ciężko zamknąć w jakiekolwiek ramy statystyczne.

Z drugiej strony, z reklamy AdWords korzysta bardzo wiele małych firm, dla których jest to główny sposób na pozyskanie klienta. Wiele z tych firm jest bardzo zadowolonych i dzięki tej formie reklamy nadal funkcjonuje.

Pamiętaj!
Aby reklama w internecie przyniosła dobre efekty, oprócz dużego ruchu na naszej witrynie powinniśmy pamiętać, że muszą być spełnione także inne zasady, pozwalające zachować spójność łańcucha sprzedażowego:

  • oferta usługi lub produktu powinna być jasno i klarownie przedstawiona,
  • powinniśmy pokazać nasze przewagi nad konkurencją,
  • strona powinna poprawnie działać i wzbudzać zaufanie,
  • powinniśmy zachęcić potencjalnego klienta do działania.

 

 

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »