Badanie rynku reklamy internetowej w Polsce 2013

Marketing Internetowy 21 września 2014 0
Badanie rynku reklamy internetowej w Polsce 2013


PricewaterhouseCoopers Polska, czyli firma badawcza PwC Polska, przeprowadziła badanie IAB AdEx, dotyczące reklamy w polskiej sieci internetowej. Okazuje się, że formy reklamy online wciąż są bardzo popularne i z roku na rok rośnie ich rynek. Według badania, wydatki na reklamę internetową w Polsce po trzech kwartał1ch 2013 roku wzrosły o ponad 10% w stosunku do tego samego okresu 2012 roku. Wartość reklamy online tym samym osiągnęła pułap 1,75 mld zł. Coraz częściej ogromne firmy i korporacje o zasięgu ogólnopolskim czy międzynarodowym, przekonują się co do tego, że reklama online pozwala na uzyskanie pożądanych efektów promowania marki, produktów i usług, a na dodatek pociąga za sobą znacznie mniejsze koszty, niż reklama w formie tradycyjnej – outdoor, indoor, reklama w prasie, radiu czy telewizji. Internet jako czwarta siła w świecie mediów został opanowany przez reklamę. Dociera ona ponadto często do ściśle wyselekcjonowanej grupy odbiorców docelowych, co jest bardzo korzystne dla reklamodawców.
Początkowo w polskim Internecie korzystano najczęściej z graficznych form reklamowych, głównie z banerów. Obecnie jednak istnieje szeroka paleta dostępnych formatów i typów reklam w sieci, z których można do woli wybierać. Jak wskazuje badanie IAB AdEx w zasadzie wszystkie formaty reklamowe w ostatnim czasie w polskim Internecie notują wzrosty. Najważniejsze miejsce pełni jednak w reklamie w sieci www reklama graficzna – we wszelakiej formie. Rozwija się rynek reklam wideo oraz social media. Odpowiednio zanotowały one wzrost 31% oraz 62% rok do roku. Reklama graficzna ma zaś 43% udział w rynku i wzrost jej popularności rok do roku nie jest tak imponujący – wynosi około 1,7 punktu procentowego.
Przedsiębiorcy są przekonani co do tego, że reklamując się w sieci internetowej są w stanie dotrzeć do coraz szerszego grona użytkowników. Reklamobiorcy dają im możliwość wskazania targetu, do którego reklama będzie kierowana. Nie szczędzi się więc środków finansowych na reklamowanie w sieci. Co więcej, reklamodawcy bardziej interesują się reklamą mobilną. Rośnie zainteresowanie klientów korzystaniem z sieci internetowej i specjalnych aplikacji mobilnych na urządzeniach typu smartfon czy tablet. Rynek ten jest młody i wymaga jeszcze wiele pracy, aby reklama na nim była tak skuteczna, jak reklama internetowa.
Coraz większą rolę w tym względzie odgrywa marketing w wyszukiwarkach, mający 36% udział w rynku reklamy internetowej w Polsce. Pozycjonowanie i optymalizacja stron www jest dla wielu firm koniecznością, aby móc promować się w wyszukiwarce internetowej.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »