Jak stworzyć skuteczny landing page

Marketing Internetowy 8 maja 2014 0
Jak stworzyć skuteczny landing page


Landing page jest to strona docelowa, na którą trafia użytkownik po kliknięciu w reklamę w internecie. Landing page można z powodzeniem wykorzystać w kampanii prowadzonej w wyszukiwarce, w kampanii banerowej, w email marketingu, czy też w social media. Chcesz stworzyć landing page, a nie wiesz, jak zrobić to prawidłowo? Zapoznaj się z 7 prostymi zasadami, które sprawią, że tworzenie landing page’a będzie bardzo łatwe!

1. Stwórz chwytliwy nagłówek

Przyciągnij uwagę swojego odbiorcy dobrze skonstruowanym nagłówkiem. Pamiętaj, że to pierwszy element,  na który zwraca uwagę odbiorca, dlatego należy stworzyć go w taki sposób, aby utkwił w pamięci odwiedzającego na bardzo długo.

2. Zachowaj przejrzysty układ landing page

Cechą charakterystyczną strony docelowej jest prostota. W związku z tym, tworząc landing page zachowaj przejrzysty układ wszystkich elementów. Zasada ta dotyczy zarówno układu graficznego jak i tekstów. Najlepiej jeśli zapoznanie się z wszystkimi informacjami na nie zajmie użytkownikowi więcej niż kilka minut.

Landing page - elementy

3. Dodaj atrakcyjną grafikę

Przeciętny użytkownik internetu odwiedza każdego dnia wiele stron, na których widzi miliony grafik i zdjęć. Dlatego też przyciągnięcie jego uwagi nie jest prostym zadaniem. Dodaj do Twojego landing page’a atrakcyjne i dobrej jakości grafiki. Pamiętaj również, że grafika musi być ujęta w kontekście, dzięki temu najlepiej  przedstawi ofertę.

4. Umieść formularz

Umieszczenie formularza na landing page’u pozwoli Ci na pozyskanie danych kontaktowych potencjalnych klientów. Zanim rozpoczniesz tworzenie strony zastanów się nad tym jakie dane chcesz pozyskać i umieść odpowiednie pola w formularzu. Postaraj się, aby formularz był w miarę krótki. Zbyt duża liczna pól może odstraszyć osobę, która trafi na landing page. Aby wyróżnić landing page na stronie umieść go powyżej linii zgięcia.

5. Dodaj wyraziste call to action

Dodaj na landing page wyróżniający się przycisk call to action. Wyrazistość przycisku możesz uzyskać odpowiednio dopasowując jego kolor oraz wielkość. Komunikat na przycisku powinien zachęcać użytkownika do kliknięcia, np. “Kup teraz”, “Zamów”, “Zapisz się”.

Landing page - call to action

6. Pamiętaj o logo

Nie zapomnij o umieszczeniu na landing page’u logo Twojej firmy. Dzięki temu Twoja strona będzie wyglądała wiarygodnie i wzbudzi zaufanie w odwiedzających. Jak już wspominaliśmy landing page charakteryzuje się przede wszystkim prostotą. Dlatego też unikaj dodawania do strony docelowej menu oraz zakładek, które mogą rozproszyć uwagę odbiorcy.

7. Stwórz stronę po konwersji

Strona po konwersji może spełniać wiele funkcji, m.in. grzecznościową, informacyjną. Możesz ją też wykorzystać, np. do zachęcenia użytkowników do zapisu do newslettera. Brak odpowiednio przygotowanej strony po konwersji na landing page’u jest bardzo częstym błędem. Czasami po prostu nie wiemy, w jaki sposób ją wykorzystać.

Strona po konwersji

Jeśli uda Ci się przekonać użytkownika do kliknięcia w Twoją reklamę, warto postarać się o utrzymanie jego zainteresowania i nie tracić potencjalnego klienta z powodu braku dobrze stworzonej strony jaką jest landing page. Tym bardziej, że na rynku istnieją rozwiązania, które pozwolą Ci na samodzielne stworzenia strony docelowej. Takim rozwiązaniem jest aplikacja Landingi, z którą stworzysz landing page samodzielnie, wykorzystując przygotowane do tego celu atrakcyjne szablony.

9.17 avg. rating (89% score) – 6 votes

Skomentuj »